La Diputació de Castelló va atendre 469 persones durant l'incendi de la Vall d'Uixó

Els servicis de teleassistència i teleajuda van contactar amb veïns afectats per a coordinar suport, seguiment i atenció a familiars durant l'emergència

Guardar

efa276001c0b05e2ef4e0d86773f6e6c9a403904
efa276001c0b05e2ef4e0d86773f6e6c9a403904
Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta. Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara

La Diputació Provincial de Castelló ha informat que els seus servicis de teleassistència i teleajuda han acompanyat a 469 usuaris afectats per l'incendi de la Vall d'Uixó, amb l'objectiu de garantir la seua protecció i coordinar l'atenció durant l'emergència.

Segons el balanç difós per la institució, el servici de teleassistència ha contactat amb 152 usuaris localitzats en la zona d'afecció de l'incendi. Eixe seguiment ha servit, sempre segons la Diputació, per a comprovar el seu estat i coordinar qualsevol necessitat que poguera sorgir, especialment en els casos en els quals es plantejara una evacuació o un confinament.

La presidenta de la Diputació, Marta Barrachina, ha subratllat que “protegir les persones ha sigut una prioritat absoluta en esta catàstrofe”. En les seues declaracions, ha afegit: “Hem acompanyat als veïns en l'emergència perquè saberen que no estaven solos. Estàvem amb ells”.

Suport a 317 veïns a través de teleajuda

El programa de teleajuda ha acompanyat, per part seua, a 317 veïns, oferint-los informació, assistència per a necessitats concretes i suport per al contacte amb familiars. La Diputació ha indicat que este acompanyament no s'ha limitat a crides puntuals, sinó que ha inclòs també la comunicació amb persones de referència quan ha sigut necessari.

Marisa Torlà, diputada provincial de Benestar Social, ha afirmat que “els dos recursos han sigut essencials” i ha explicat que la coordinació amb familiars ha permés reforçar l'atenció durant tota l'emergència. En la seua valoració, ha assenyalat que el valor d'estos servicis no es mesura només en xifres, sinó també en l'escolta, el suport emocional i la sensació de no estar sol en una situació de vulnerabilitat.

Coordinació durant tota l'emergència

La presidenta provincial ha defés que, al llarg de la crisi, s'ha monitorat l'estat dels usuaris, s'ha mantingut el contacte telefònic amb ells i se'ls ha facilitat la informació o l'ajuda que han requerit. A més, ha assenyalat que ha existit una coordinació expressa perquè, en cas d'evacuació o confinament, els veïns afectats estigueren secundats i assistits.

El balanç difós per la Diputació de Castelló situa en eixos dos programes el principal suport social desplegat per als usuaris afectats per l'incendi. La institució ha presentat eixa actuació com una ferramenta d'atenció immediata per a persones en situació d'especial vulnerabilitat durant la catàstrofe.