Afegeix CastellóExtra.com com a font preferida de Google de forma gratuïta.
Mantén-te informat amb les últimes notícies d'actualitat.
Activar ara
Per part seua, Ballester ha explicat que Onda porta treballant en aquesta obertura amb la companyia des de 2019 a través d'un dels plans estrela del consistori: Onda Logistic Mediterranean Business Park. "Des de l'Ajuntament d'Onda treballem per aplicar una política útil, aliada de l'emprenedoria i la innovació, de la competitivitat i el lideratge, de l'excel·lència i la qualitat. Perquè aquests ingredients són sinònim d'ocupació i, per tant, de millors oportunitats econòmiques i socials per als onders i els castellonencs", ha defensat.La primera edil ha apel·lat a l'escolta activa entre empresa i Administració per a traçar junts una estratègia energètica que acabe amb la "sagnia de preus que està ofegant als nostres sectors productius" i ha reivindicat infraestructures clau per a la competitivitat de la localitat, com la culminació de la biela de connexió entre la CV-10 i la CV-21, l'execució del vial ràpid entre Onda i Vila-real o la construcció de la Ronda Nord i Est per a tancar la circumval·lació.Puig, per part seua, ha posat en valor els cinc anys de relacions entre la Generalitat i Amazon com a exemple d'atracció d'inversions de grans empreses i de creació d'ocupació. En aquest sentit, ha recordat l'aposta d'altres grans empreses en la Comunitat Valenciana, com Volkswagen, Ford o HP.
Així mateix, el cap del Consell ha destacat l'"efecte tractor" del nou centre sobre les empreses valencianes, atés que més de 1.500 pimes venen els seus productes a través d'Amazon. El centre contribueix, segons Puig, en fer renàixer "d'una zona potent en la indústria com La Plana", que ha considerat com a "triangle d'or logístic per a moure mercaderies" gràcies a les connexions pel nord amb l'aeroport, l'autovia, el port i el corredor mediterrani, a través de la futura estació intermodal, i pel sud amb Parc Sagunt, el seu port, la seua futura estació i els corredors cantàbric i mediterrani.80.000 paquets diaris
Per part seua, el cap d'operacions i enviament d'Amazon, Miguel Bueno, ha detallat que el centre logístic té una superfície de 58.000 metres quadrats i és el tercer magatzem de grans dimensions de la companyia a Espanya, al costat del d'Alcalá de Henares i Illescas.Aquest és especialment gran quant a magatzematge, amb una capacitat de magatzematge de 2 milions de productes de mitjana i almenys l'eixida i enviament de 80.000 paquets diaris, "que van sobretot a la costa aquest, a la resta d'Espanya i també a Europa". Aquests paquets són de grans dimensions especialment, mentre que altres centres alberguen productes més xicotets, ha detallat Bueno.