Noves destinacions d'este estiu 2025: l'Aeroport de Castelló amplia els seus vols

Coneix les catorze destinacions que poden descobrir-se des de l'aeroport de Castelló, en ple rendiment este estiu

Guardar

Passatgers pugen a un avió en l'Aeroport de Castelló
Passatgers pugen a un avió en l'Aeroport de Castelló

Les vacances d'estiu ja han començat per a molts i moltes, i per a la resta, estan molt prop. Este estiu, gran part dels castellonencs optaran per eixir de la província per a descobrir altres capitals espanyoles o europees. I és que l'Aeroport de Castelló està a ple rendiment esta temporada alta tant amb les rutes que ja operava com amb les noves que incorpora a la seua oferta.

Este estiu en 2025 és clau per a l'aeroport castellonenc perquè és el de major activitat en la seua trajectòria. Tal com ha destacat Justo Vellón, director general d'Aerocas, esta temporada “va a veure reforçada de forma progressiva la seua oferta de vols amb la posada en funcionament de noves rutes i la recuperació d'altres que ja operaren en la passada campanya”. 

Catorze oportunitats de descobrir ciutats espanyoles i europees

Així, des d'este 30 de març, s'han sumat quatre noves estivals operades per l'aerolínia Ryanair. Així, es tracta de la de Budapest (Hongria), Berlín (Alemanya), Milà (Itàlia) i Cracòvia (Polònia), que a poc a poc han anat sumant-se a la llista del centre castellonenc. De totes elles, la que té major freqüència és la de Milà, amb tres vols setmanals. A estes, se sumen nous destins estivals, com són Cluj (Romania), operada per Wizz Air; Porto (Portugal), amb Ryanair; i els destins nacionals d'Astúries, Bilbao i Palma de Mallorca, amb vols de la companyia Volotea.

Estes se sumen a les que ja operaven amb regularitat anteriorment, la qual cosa fa que la xifra de destinacions augmente fins a les catorze. Es tracta de la capital britànica de Londres (Ryanair); Brussel·les, a Bèlgica, operada també per Ryanair; Weeze, al costat de Düsseldorf, ciutat d'Alemanya (Ryanair); Bucarest, també a Romania (Wizz Air) i Madrid, amb Air Nostrum. 

Estes 14 rutes van a suposar que l'aeroport opere en la present campanya d'estiu el major nombre de vols de la seua trajectòria. Durant el període estival, que abasta des de finals de març a finals d'octubre, les aerolínies oferixen 270.000 places en vols amb origen o destí Castelló, ha destacat Aerocas. 

Autobús del servicio discrecional en el aeropuerto de Castellón
Autobús del servici discrecional en l'aeroport de Castelló

Per tant, l'Aeroport de Castelló permet viatjar, este estiu de 2025, als següents destins: Londres, Brussel·les, Berlín, Cracòvia, Budapest, Düsseldorf Weeze, Milà-Bèrgam, Porto, Bucarest, Madrid, Cluj-Napoca, Bilbao, Astúries i Palma de Mallorca. 

Posicionament en el sector aeroespacial

D'altra banda, l'Aeroport de Castelló també està avançant en el seu posicionament dins del propi sector aeroespacial. Una de les últimes novetats és que la 'start-up' Arkadia Space ha iniciat les obres d'ampliació de les seues instal·lacions en l'aeroport amb l'objectiu de posar en marxa dos nous bancs d'assajos de motors espacials, que se sumaran als dos existents, amb la possibilitat d'afegir un cinqué en un futur. Esta actuació permetrà a la companyia augmentar de forma substancial la seua capacitat de desenvolupament, producció i testatge de sistemes de propulsió.

El CEO d'Arkadia Space, Francho García, ha detallat que l'actuació en curs, en una parcel·la de 1.200 metres, també suposa ampliar els recintes de taller, centres de control i magatzem, a més d'instal·lar una sala neta dedicada a treballs en entorns controlats de molt baixa contaminació. Caldrà esperar a setembre perquè culminen les obres, segons ha detallat la companyia. 

Esta actuació arriba en un moment estratègic per a la companyia, que el passat març va llançar a l'espai el seu sistema de propulsió amb combustible verd desenvolupat en l'aeroport de Castelló, el primer d'este tipus a Europa. Els resultats de les operacions en òrbita del motor han sigut satisfactoris.

Destacats