L'aeroport de Castelló ha tancat setembre amb el seu millor resultat en este mes en registrar 45.900 passatgers, un 15,8 % més que en el mateix període de l'any anterior. En l'acumulat de 2025, la infraestructura ha arribat als 295.484 viatgers, la qual cosa suposa un increment del 13 % i 34.168 usuaris més que en el mateix tram de 2024.
Un estiu amb els millors registres mensuals
La directora general d'Aerocas, Raquel París, ha assenyalat que les xifres de setembre «confirmen l'evolució positiva i la consolidació del creixement de l'aeroport, que ha aconseguit el millor registre de la seua història en este mes». Segons ha explicat, el resultat ha respost al bon comportament de les rutes regulars i també a l'aportació de les operatives xàrter, entre elles la vinculada a la fira Cersaie de Bolonya.
París ha afegit que la campanya estival ha deixat els tres millors registres mensuals de la història de l'aeroport: 49.250 passatgers al juliol, 52.328 a l'agost i 45.900 al setembre. Amb eixes dades, Aerocas ha sostingut que l'estratègia d'ampliació i diversificació de rutes ha donat resultats i ha considerat possible que 2026 «serà el millor any de la història de l'aeroport en tràfic comercial».
Rutes actives i moviments d'aeronaus
Durant la campanya estival, l'aeroport ha operat el major nombre de rutes regulars de la seua trajectòria, amb un total de 16. D'elles, a l'octubre han seguit actives onze connexions: Budapest, Cracòvia, Berlín, Düsseldorf Weeze, Milà, Londres, Brussel·les, Bucarest, Cluj, Bilbao i Madrid.
Quant a l'operativa aèria, setembre ha sumat 11.887 moviments d'aeronaus, un 19 % més que en el mateix mes de l'any anterior. En l'acumulat anual, la xifra d'operacions ha coincidit amb eixa mateixa dada, 11.887.
Impacte en la connectivitat provincial
La directora general d'Aerocas ha afirmat que estos resultats «reforcen el paper de l'aeroport com a infraestructura clau per a la connectivitat, el turisme i el desenvolupament econòmic de la província de Castelló». L'entitat ha vinculat així l'evolució del tràfic comercial a l'ampliació de rutes i al manteniment de les connexions regulars i xàrter.