La Diputació de Castelló ha posat en marxa la campanya estival amb un vídeo promocional que ha destacat les festes populars, la gastronomia i la música que es donaran cita en els pròxims mesos a la província. L'arrancada de la iniciativa coincidix amb l'inici oficial de l'estiu, este diumenge 21 de juny de 2026.
Festes, gastronomia i música
La presidenta de la institució provincial, Marta Barrachina, ha defés que les festes i costums dels municipis són un element d'identitat i singularitat i també un reclam turístic, tant per a visitants de la província com per a persones de fora que vulguen conéixer "la nostra manera de celebrar i viure l'estiu".
El vídeo, disponible en el canal de YouTube de la Diputació, mostra tradicions festives de distints municipis castellonencs i combina cultura, gastronomia, música i germanor. Barrachina ha assenyalat, a més, que els actes programats permeten conéixer "les tradicions, la història, el passat" dels pobles, a través de la participació dels veïns, que demostren el fervor pels seus patrons i el sentiment de germanor i hospitalitat en les festes més populars.
La presidenta ha afirmat que, amb les festes, la província de Castelló "crea territori, crea sinergies, convivència i germanor", i ha assegurat que la Diputació "sempre estarà al costat de les nostres festes i tradicions com a part de la nostra identitat, contribuint a mantindre-les, difondre-les i promocionar-les".
137 festes d'interés turístic
Dins de la promoció, la Diputació ha destacat el suport a les festes que compten amb la declaració d'interés turístic. Segons ha indicat, a través del Patronat Provincial de Turisme manté una línia de subvencions destinada a l'organització i realització d'estes festes, amb un pressupost de 140.000 euros.
El vicepresident i responsable de l'àrea Turística, Andrés Martínez, ha posat en valor les 137 festes declarades d'Interés Turístic a la província i ha assenyalat que esta línia d'ajudes forma part del compromís de la institució amb la identitat dels municipis i amb la importància del turisme a la província.
Martínez ha afegit que, amb la celebració d'estes festes, la província convida que cada vegada vinguen més turistes a disfrutar i conéixer la seua gastronomia i el seu patrimoni natural i històric.